bet365 UK

wordpress joomla template

دهکده اکوتوریست و آسایش روستائی

- categoria News, Tours

داوار,   دهکده اکوتوریست و آسایش روستائی

پرسپکتیو شب 8

با شروع ویروس کرونا در زندگی انسانها در جهان, طرز رفتار یکایکمان از ثروتمند و پولدار گرفته تا افراد متوسط را تحت تاثیر بسیار بالای خود قرار داده است.  روش زندگیمان را بگونه فاهشی تغییر داده است.

بر روی تحقیقاتی که در جهان غرب در این مدت در مورد توریست جهانی و گردشگری صورت پذیرفته شده است, استقبال مردم و توریستان جهان از این زمان به بعد دوری از مکانهای پر جمعیت و سر بسته خواهد بود مانند هتلها و شهرهای شلوغ . بر عکس گرایشهای بیش از پیش به طبیعت و فضاهای باز و دلنشین خواهد انجامید. بدین ترتیب با این تغییر روش زندگی در کنارش آموزشهایی گسترده ای را برای خوب زیستن نیز نیازمند میباشد.

با وجود زندگیهای پر در دسر و دوندگیهای روزانه در شهر ها و آب و هواهای آلوده و همچنین در کنار کارهای پر استرس افراد را وادار مینماید تا بخود هر چه بیشتر استراحت در مکانی سالم و زیستن در مکانی با رفاه و آسایش بیشتر را در خود خواهد جست و برگیرنده برنامه ریزی اینگونه برای زندگی خود خواهد شد.

دهکده های اکوتوریستس و اقامتگاههای از این قبیل که تا کنون در ایرانی با جمعیت هشتاد میلیونی بخود ندیده است بسبار مهم میباشد. ایران که یکی از مقاصد گردشگران بین المللی نیز محسوب میگردد و هر منطقه از فضای طبیعی و چهار فصل ایران جاذبه ای منحصر بفرد خود را نیز دارا میباشد.

مکانهای از این قبیل که مانند زنجیره ای در گوشه نقاط ایران آنها را نیز به هم متصل مینماید جایگاهی تازه و ویژه برای گردشگران و جهانگردان بوجود میاورد.

مکانی با برند و ساختاری لوکس و با سرمایه گذاری بسیار محدود به نحوی که بیشترین پول و در آمد را با رقمهای حتی ارزی میتواند برای هر متر از این  دهکده را درآمدزایی کرد.  

اکوتوریست سفری مسؤلانه به مناطق طبیعی که باعث حفظ محیط زیست و بهبود رفاه مردم بومی آن نیز می‌شود.

اینکه فقط به دل طبیعت رفتن به این معنی نیست که کار درستی انجام می‌گیرد، اتفاقا تأثیر توریستان اغلب منفی و ویرانگر میباشند. سفرهای ماجراجویی و سفر به جنگل کویر و کوهستان و دریا  سازگار با محیط‌ زیست باید از طرف افراد خبره در این امر و در اکوتوریزم  آموزش گرفته شود.

اکوتوریزم نوعی مسافرت در طبیعت و مکانهای بکر میباشد که به‌جای افزایش فشار و بهره‌برداری از منابع طبیعی، از محیط‌ زیست بومی حمایت می‌کند و کمترین اثر نا مناسبی از مسافر در محیط زیست چه در دهکده توریستی و چه در طبیعت را از خود بجای میگذارند.

این یک مدل توریستی است که در آن تحقق تجارت فرد به معنای تخریب محیط زیست نیست بلکه امکان تحقق یافتن جاذبه گردشگری را در ساده ترین مکانها امکان پذیر و فراهم می کند تا در کنار هم عواقب اخلاقی و اقتصادی را نیز در کنارش در بر داشته باشد.

از نظر اخلاقی ، این یک مدل گردشگری است که امکان ایجاد یک رابطه مسئولانه با طبیعت و جوامع محلی را فراهم می کند. از نظر اقتصادی, تضمین پیشرفت منطقه محروم را مهیا می کند.  

فعالیت گردشگری مورد نظر, فعالیتی است که با گذشت زمان ادامه دارد ، این بدان معنی است که می تواند به طور نا محدود و بدون تاریخ انقضا ثروت تولید کرد و آینده اقتصادی پایداری را چه برای جوامع محلی و بخصوص برای سرمایه گذار این کنسپت تضمین کرد.

ایجاد مشاغل محلی در داخل این پروژه مورد پسند است و در آن کاملا دیده شده است ، زیرا این امر مستلزم حضور مداوم  محلیان در  کنار کار  و برای پیشرفته نمودن و آموزش جهانگردان یک نقطه بسیار مثبت بحساب میاید و بخصوص یک مورد برای در آمدزایی چه برای سرمایه گذار پروژه و چه برای محلیان ایجاد مینماید. همچنین رابطه دوستانه و صمیمانه ای را  بین این دو طیف بوجود میاورد که زنجیره ای ناگسستنی را صورت میپذیرد.

هم اکنون در جامعه مصرفی که زندگی میکنیم اولین و مهمترین قدم دانش در مورد چگونه زندگی نمودن اکوتوریست طبیعت در کنار ریلکس و رفاه و آسایش میباشد که باید آنرا فرا گرفت و به انسان و انسانیت  جانی دو باره بخشید.

این عامیلست در بر گرفته از سنتهای قدیم روستایی منطقه ای ولی با دیدگاه و تکنولوزی و برنامه ریزی کاملا معاصر.

 

برای موفقیت این کنسپت که کار تلفیقی میباشد از سنت واقعی و دید به روز و معاصر, باید چه در معماری و فضای منحصر به فرد دهکده آن این موضوع را احساس کرد و چه در طرز زیستن و دوره های آموزشی آن باید این درک و احساس بوجود آید.

اتحادیه‌ بین‌المللی حفاظت از طبیعت میفرماید, سفر مسئولانه و دوستدار محیط ‌زیست، به‌ منظور لذت بردن و قدردانی از طبیعت که باعث حفظ منابع طبیعی و انسانی هر منطقه میباشد یک امر بسیار با ارزش و ارزنده برای مناطق دور افتاده تر کشورها میتوانند باشند.

اثر اندکی از مسافران در طبیعت و این مکانها باقی می‌ماند و همچنین برای فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی مردم بومی سودمند است و یک دانش و تجربه برای افرادی بوجود میباورد که در این مکانها تاکنون زندگانی ننموده اند.

مسئولین دهکده میبایست تاثیرش را بر محیط و جامعه بخوبی مطلع باشند و تلاش کنند تجربیات منطقه ای و روستائی را تا جای امکان به جهانگردان منتقل نمایند و برای جوانان یک الگوی خوب زیستن و سالم زیستن و آشنایی با سنتهای قدیمی و بکر ایرانی را به نمایش بگذارند و به آنها این ارزشها را منتقل نمایند.

زندگی سالم در بر گرفته از سنتهای بومی و منطقه ای و با دیدگاههای نوین و به روز که تلفیقی از دانش بین المللی و اهمیت خوب زیستن و سالم بودن را ترویج مینماید.

ایچاد احترام و آگاهی چه در مورد زیست محیطی و بخصوص در مورد فرهنگی با سنتی قوی ولی با دیدگاهی به روز و مدرن. اینگونه مقعیتهای آشنایی و ارتباطهای مستقیمی را هم برای گردشگران و هم برای افراد محلی ایجاد مینماید. اینگونه سفرها,  مسائل منفی را از روی محیط و گردشگران بر میدارد و آندو را نیز به هم نزدکتر میکند. شاید با آشنایی کم پیش قضاوتهای از زدنگی یکدیگر را داشته بودن که با نزدیک شدن این دو طیف به هم این مورد نیز حل شده و درک متقابلی را بوجود خواهد آورد.

دهکده اکوتوریست  و آسایش روستائی, بخصوص منافع مالی مستقیمی را برای دارنده دهکده بوجود میباورد که بدون واسته میباشد.  ارزشهای این در آمدزایی بسیار بالا بوده و یک زنجیره ای بسیار قوی را بوجود میاورد.

با گذشت زمان حساسیت در مورد فضاهای زیست محیطی را بوجود میاورد, از حقوق و مقررات کار و کارزایی منطقه همایت میکند و به اقتصاد خود و منطقه اش رونق بسیار بالای را میبخشد.

برخی افراد هرگونه اقامت گاه و سفر به طبیعت را با سفر اکوتوریست بحساب میاورند که بسیار اشتباه و نادرست میباشد.

این کار یک زنجیره به هم متصل شده است که میبایست هر یک بر روی اصول و هویت خود برنامه ریزی و اجرا گردد تا نتیجه بین المللی و سخنی برای گفتن را در سطح جهانی را داشته باشد. زنجیره ای که از فضای محیط آن شروع میگردد و به دیزاین محل اقلیمی و مسائل رفاهی و بخصوص آموزشی آن پیوند میخود و هر یک مستلزم دقت و در برداشته بودن از علم خود میباشد تا فقط به یک پروژه بومی گردی که هر یک با دارا بودن بنای سنتی اکنون فکر میکنند سخنی برای گفتن دارند را اشتباه نگیرند.

این دهکده اکوتوریست و آسایش روستائی  بنا و مجموعه مجزا از دیگر کارهای صورت گرفته شده تا کنون میباشد و شناسنامه و هویت اعتباری خود را دارا بوده و کلیه اتصالات ان میبایست یک بیک بر روی اصول و مقررات بین المللی روی هم گذاشته شود تا کارای و درجه ارزش خود را داشته باشد.

مناطقی که برای استقرار یک دهکده های اکوتوریست و آسایش روستائی داوار  در نظر گرفته میشوند

         a6ed26e6-a565-4c11-aa06-7f95f231052e

 باید در مناطقی باشند که مقصد برای پذیرای گردشگر و جلب جهانگرد را در بر داشته باشد. بخصوص در مکانهای بکر و طبیعی و در فضای دلنشین صورت بپذیرد.

واضح است اگر این محیط در نزدیکی سایتهای گردشگری و توریستی نیز باشد اعتبار و ارزش آن بسیار بالاتر نیز خواهد رفت. مورد بسیار مهم دستیابی مناسب به آنها میباشد و در اینحال مکانی باشد تا توریست و جهانگرد احساس ارامش را داشته باشد.

ایده دهکده اکوتوریست و آسایش روستایی داوار 

با  تجربه بیش از بیست ساله ام در امر توریست فی ما بین ایتالیا و ایران و استفاده از تجربیاتم در این صنعت بسیار مهم و بخصوص با استفاده از طز معماریم در دانشگاه ونیز در سال 1992 با موضوع (در جستجوی هویت معماری ایرانی برای یک پروژه معاصر) که بروی شهر کویری زواره بود و آنرا آنالیز نمودم و برای آن یک پروژه ای معاصر اما در بر گرفته از بیوآرکیتکتورا که همان استفاده از مصالح سنتی و گنبدها میباشد اما با طراحی معاصری صورت دادم.

در ذهنم ایجاد یک دهکده توریستی بود با تلفیقی از تجربیاتم در توریست و معماری. از یک طرف دهکده ای توریستی که در کشورمان ایران وجود نداشت باشد و بخصوص در بر گرفته از سنتهای ایرانی بکر ولی بصورت معاصر و نو باشد و از طرفی با معماری سستنیبیله که همان معماری با حفظ محیط زیست میباشد را صورت دهم.

در سال 1389 (2010) زمانی که نماینده منطقه آزاد کیش در ایتالیای شدم شروع این طرح را با همکام آقای مهندس شجاعی در دفتر معماریمان در ایتالیا شروع بفکر کردن نمودیم که با تغییرات مقامات منطقه آزاد کارها متوقف شدن. با گذشت زمان و اینکه هم اکنون در دنیا روی آوردن به گردشگری روستایی و بومی و ساختار معماری سستنیبیله تا حدی نیز میتوان گفت که مد شده است مفهوم و درک پروژه دهکده اکوتوریست و آسایش روستایی بیشتر معنای پیدا نمود. بنابر آن بر روی پروژه بصورت اجرایی و اساسی کار شد تا کلیه موارد ریز و درشت آن تحقیق و موشکافی گردد.

با نشستهای که با مقامات عالیرتبه ایران داشتم کمک برای ثبت پروژه  در ایران را با مسئولین محترم آن به انجا رسانیدم .

چادر 5 پرسپکتیو   چادر برش و دتایل 4  چادر 6و پیرسپکتیو

بنا

اجرای ساختاری پست مدرن با سازه های سبک ولی بسیار لوکس ایجاد میگردد که یا بنا با طراحی کنزواستروتورا (شبیه به چادرهای اقامتی) اما شیک و لوکس و متفاوت میباشد و یا با بناهای پیش ساخته با سیستم کیسه های خاکی کاری که مهندس نادر خلیلی آنرا در نقاط مختلف جهان صورت داد و در ایران آنطور که باید و شاید از آن تاکنون استفاده نشده است صورت میپذیرد.

بنای به شکل چادرهای پیش ساخته بصورت چادر دو پوسته و دو جداره که میتواند هوا را به راحتی در بین دو جداره خود حرکت بدهد در نظر گرفته شده است. این امر کمک بسیار بالایی را صورت میدهد برای ایزوله و محفوظ نمودن حرارت و هوای گرم و سرد بیرون به داخل سازه.

با شرایط اقلیمی که در ایران با اختلاف حرارت بسیار بالایی که وجود دارد مانع این امر و به داخل شدن آن در ساختار میگردد.  به غیر از ایزوله نمودن و محفوظ نمودن در مورد حرارت,  صدا را نیز تا حدی محفوظ مینماید.

حفره هایی در زیر و قسمت پایین چادرهای در نظر گرفته شده تا هوای خنک که سنگینتر میباشد و در سطح پایین آن وجود دارد را به طرف داخل و بین دو پوسته بکشد واز بین دو جدار با گرم شدن هوا به قسمت بالای چادر کشیده میشود و از دریچه بلندی که در بالای چادرها در نظر گرفته شده است به سمت خارج حرکت مینمایند. این مسئله تا حدی کاملا مانند بادگیرهایی که مهندسین و معماران اجدادیمان طراحی و درست نموده اند و متاسفانه دیگر در ساختارهای بناهای ایرانی تا حد زیادی فراموش شده استفاده میشود و میتوان از آن یاد نمود. لازم به ذکر است که در بالای چادر نیز حفره های برای اینکه هوای گرم شده داخل ساختار به بادگیر راه پیدا نماید و از آنجا به خارج رفته شود نیز در نظر گرفته شده است.  در داخل قسمت بادگیر بالای چادر نورپردازی با لد در نظر گرفته شده است که شبها هر یک از چادرها مانند فانوسهای قدیمی نور زیبایی را در طبیعت از خود به نمایش میگذارند.

لازم به یاد آوری میباشد که اگر دهکده در مکانی که هوای آنجا به گرما زیاد روی نمیآورد لزومی به ایجاد بادگیر در بالای ساختار نمیباشد

مورد دیگری را که در قسمت پشت به آفتاب چادر در نظر گرفته شده است, وجود یک آب نما که به هوای خنک که از حفره های پشت چاد در نظر گفته شده رطوبت بیشتری را میدهند که به خنکتر شدن و رطوبتی شدن هوا کمک بسیاری مینماید. اینگونه در داخل جداره دو پوشه ساختار هوای مناسبتری به گردش در میاید. در آن ماهیهای کوچک رودخانه ای انداخته میشود که بغیر از زیبایی که دارند حشرات را نیز از بین میبرند. همچنین گیاهای آبی منطقه ای نیز استفاده میگردد تا کار تصفیه آب را صورت بدهند. واضح است که این آب نما امر جداگانه ای میباشد که میتوان آنرا ایجاد نمود و یا خیر که البته بستگی به اقلیم و مکان کارگذاری آن نیز دارد. در بالای این آب نما دریچه پنجره ای را نیز میتوان در نظر گرفته که بغیر از دید زیبایی بیرون با باز نمودن آن هوای خنک بیرون را به داخل ساختار راه نمایی میکند.

جزو موارد دیگر در نظر گرفته شده در بنا همانگونه که در نقشه ها نیز دیده میشود نمای بنا بصورت دالبر دالبر بوده است و همچنین شکل کلی سازه ها نیز بشکل مخروطی هستند که به هر دوی آنان به نام سایه های رونده میتوان یاد آوری نمود. این مورد بغیر از زیبایی دادن به نما به این معنا است که در هر ساعت از روز سایه ای در گوشه کنار و بروی بنا وجود دارد که با تغییر حرکت خورشید سایه نیز حرکت مینماید و جابجا میشود. این مورد بغیر از زیبایی برای پایینتر آوردن درجه حرارت ساختار نیز بسیار مهم و لازم و اساسی میباشد. در اقلیمهای گرم در کنار ساختار درختانی در نظر گرفته میشود که سایه خوبی را در تابستان بیندازند و زمستان با از دست دادن برگهایشان اجازه رسیدن گرما را به ساختار بدهند.

کل موارد در نظر گرفته شده در بنا که گوشه های از انها شرح داده شد کمک بسیار بالایی را صورت میدهد برای ایجاد اختلاف حرارات داخل و خارج بنا و تا حدی ایجاد حرکت هوا در بیرون و فضای آزاد که در کل بتوان در بهترین حالت از طبیعت لذت برد.

طرح و فرم کلی ساختار و بنا با در نظر گرفتن در اقلیمهای متفاوت در ایران پهناور و بخصوص با در نظر گرفتن گرما و سرما و رطوبت منطقه شکل و ارتفاع و دو پوسته بودن بنا تغییر پیدا مینماید تا در فضای در نظر گرفته شده با کمترین انرژی بالاترین بازدهی اقلیمی را دارا باشد. بطور مثال در اقلیم گرم ارتفاع ساختار بلندتر با بادگیر و در اقلیمی که مدت زمان گرمای هوای طولانی نمیباشد و خنکتر میباشد ارتفاع آن کمتر میباشد و در بالای ساختار نیز بادگیری لازم ندارد.

مورد بسیار مهم دیگری که در مورد بنا میبایست بیان نمود اینست که بنا بصورت پیش ساخته میباشد و با پیچ و مهره و بسیار ساده آنها را میتوان در مدت زمان کوتاه سوار نمود و از آن استفاده برد. بدین گونه زمان و هزینه کمی را بکار گرفته میشود که از لحاظ اقتصادی بسیار مثبت می باشد.

Screenshot_20210619-210226_Facebook       13

تمهیدات بناهای دهکده

در دو گروه زیر صورت میپذیرد

1 فقط با ساختار یاد شده در بالا

اجرای ساختاری پست مدرن و با سازه های سبک (متحرک و پیش ساخته نیز گفته میشود) ولی بسیار لوکس ایجاد میگردد که بنای با طراحی کنزو استروتورای شیک و لوکس صورت میپذیرند.

این بناها هر زمان که میخواهند میتوان آنها را جابجا و جمع نمود و به مکان دیگری آنها را انتقال داد. همچنین به محیط طبیعت اطراف و خود صدمه ای نمیزند. استفاده مفیدی دیگری که اینگونه بناها دارند اینست که در مکانی که ساختمان با سازههای سخت و ساختمان سازی نمیشود اجازه بنا کردن آنان داده میشود.

در صورت لازم بعد از مدت زمان که از آن استفاده های اقتصادی و ارز آورنده صورت گرفت و درآمده خوبی از ان برداشت شد, حتی میتوان آن ساختار را به جای دیگری منتقل نمود و یا میتوان  آنرا به تنهای به فروش رسانید .

در دهکده اکوتوریست و آسایش روستائی داوار یاد شده اینگونه اقامت و اسکان را حتی اگر به طور دائمی سازه ها قرار بگیرند بنام بنای ثابت و یا ساخت و ساز محصوب نمیشوند.

2 در مکانهای با کار تلفقی

با مشورت و سلیقه مالک و برند میتوان کلیه طرحهای پیش ساخته شده بالا را اجر نمود و یا با پروتوکلهای اقامتی بین المللی اکتوریست پست مردن که به طبیعت و محیط زیست خود صدمه وارد نمی نماید را طراحی و ساخت. واضح است که بنا مورد بسیار مهم در پروژه میباشد, طرح آن بصورتی که با نگاه بین المللی سازگار باشد اهمیت بسیار بالایی را به دهکده میدهد.

همانگونه که قبلا اشاره گردید کلیه داوار دهکده اکوتوریست و آسایش روستائی  مانند زنجیره به هم متصل میباشند. این زنجیره از دهکده ها که در ایران و هر یک در نقاط و استانهای دیگر صورت میپذیرند با متصل شدن به هم همه گونه به یکدیگر کمک شایانی را صورت میدهند.

کلیه طراحی فضا و بنا و سرویسهای داخلی و آموزشها مورد استفاده در داوار دهکده اکوتوریست و آسایش روستائی که هر یک با محیط و فضایشان سازگاری دارند به یک دیگر متصل خواهند بود و هر تغییری چه در ساختاری و چه کاربردی بدون اطلاع و مشورت زنجیره و برند قابل تغییر نمیباشند

پروسپکتیو اقامتگاها هوایی 9

توضیح پلان دهکده

در کنار ورودی دهکده مکان استقرار اتومبیلها و وسایل نقلیه دیده شده و در نظر گرفته شده است.  این فضا با رامپی به ارتفاع پایینتر از سطح دهکده حرکت مینمایند تا هم وسایل نقلیه از دید و نما محفوظ مانده باشند و اتومبیلها زیبایی طبیعت را تحت شعاع قرار نداده باشد و هم با بردن آنان کمی پایینتر وبا ایجاد آلاچیقهای هم وسایل محفوظ تر میمانند وهم بخصوص دید طبیعت و آرامش و رفاه در دهدکده تحت تاثیر گذاشته نمیشوند. اینگونه مسافران و وسایلشان فقط از طریق دروشکه و با حیوانات و یا از طریق دوچرخه و وسایل برقی و یا پیاده جابجا میگردند تا به مکان اقامت گاهایشانو  راه پیدا نمایند .

در نزدیکی در ورودی دفتر دهکده و چایخانه و رستوران سنتی که سه وعده غذای سنتی در آن سرو میشود و مطبخ تنور و مغازه ای که در آن وسایل روستایی و بومی بفروش میرسد و سرویسهای بهداشتی و برای شستن حوجود دارد.

پس از این مکان مکان عمومی دیگری که مخصوص آموزش و دورهای تدریس موارد سنتی و روستایی میباشند که آن نیز مکانیست با سکوهای اطراف مانند تاتر و فضایی برای مجری که میتوان آنرا به تور کل به حسینیه های کوچک قدیم مثال زد. که میتواند رو باز و رو بسته آنها را در نظر و ایجاد نمود.

مکان اقامتگاهها کلا با بناهای پیش ساخته که با اقلیم هر منطقه سازه گاری دارد صورت میپیذرد تا کوچکترین تاثیر منفی و خواصی را بر روی محیط زیست خود نگذاشته بلکه آنرا به شکل بهتری نمایان مینماید.

بناها به دو صورت با سازههای سبک و بصورت چادرهای بسیار در سطح بالا در نظر گرفته شده است بگونه ای که هوا بخوبی در آن در جریان باشد و بصورت دو پوسته صورت میپذیرد. فرم دوم بناها با خاک ساده که بنایی بسیار شکیل در صنعت ساختمان سازی میباشد بکار گرفته میشود. بنای سبک اول تا کنون در ایران صورت گرفته نشده است اما بنای دوم بنایست بسیار ساده که در ایران قبلا کار شده است.  بناها بصورت مجزا و جدا از یکدیگر خواهند بود و با دارا بودن فضای سبز هر یک با در نظر گرفتن استاندارهای شخصی در نظر گرفته شود اند و در مجاورتی با یکدیگر نخواهند داشت تا دید به هم را نداشته باشند.

بناها بصورت اقامتگاههای یک خوابه و با یک سرویس بهداشتی و دو خوابه با یک سرویس بهداشتی و همچنین سوئیت در نظر گرفته شده است است این مکان سالن و فضای بزگتر و مجلل تری در دهکده خواهند داشت .

مکان مرکزیت دهکده مکان سایت رفاه و سلامت در ان در نظر گرفته شده است مفصل تر و جداگانه به آن میپردازم.

فضاهای سبز و همچنین کشتهای محلی در دهکده دیده شده است. کلیه آنها بستگی دارند در کدامین اقلیم متفاوت ایرانی وجود دارند تا با همان معیار های درست کارها و آموزشهای تخصصی نیز صورت بپذیرد.

پلان سلامت با شرح

سایت رفاه آسایش و سلامت روستائی

بر روی اصول و سننی ایرانی که همان مانند حمامهای سنتیمان بوده اند در مرکزیت دهکده چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ موقعیتی صورت پذیرفته شده است.

فضایی که در آن برای درمان روح و جسم افراد پرداخته خواهد شد. واضح است اگلو گرفته بر روی سنتهای دیرین ایرانی میباشد که هم اکنون تا حد بسیار زیادی متاسفانه به فراموشی گذاشته شده است اما در این فضا که با تکنولوژی های روز جهانی برنامه ریزی شده و کاملا متفاوت از گذشته خواهد بود چه از لحاظ بهداشتی و چه از لحاظ علمی در آن قدم برداشته میگردد.

این فضا شامل ورودی برای بانوان محترم و آقایان میباشد که هر یک با ساختارهای مشابه ولی کاملا مجزا طراحی شده است.  شامل ورودی و سربینه که برای شستن پاها و رختکن و پس از آن مکانی با فضای گرم و با بخار که همانند همان سناهای امروزی میباشد و فضایی برای دوشهای مختلف با آبهای مختلف و فضایی برای خزینه که همانند جکوزی میباشد و فضایی برای رلکس کردن و گرفتن ماساژ, فضاهای برای زیبایی و بهداشت, فضایی برای درمان سنتی, فضایی برای زالو درمانی, فعالیت برای بادکش کردن بر روی بدن و سرویسهای بهداشتی در نظر گرفته شده است.

فضاهایی برای دور هم بودن در این محیط و استفاده و نوشیدن شربتهای محلی و دمنوشهای متفاوت سنتی ایرانی نیز در آنجا در نظر گرفته شده است.

در بعضی از مکانها میتوان بروی قرار ملاقات افرادی با طب سنتی را پذیرا بود و برنامه ریزی آن با افراد متخصص استفاده کرد.

واضح است مکان از مطبخ و چایخانه سنتی راه داشته و دمنوش ها و مواد غذایی از تنور محل چایخانه و رستوران سنتی سرویس دهی را در نظر گرفته شده است.

دیگر اقدامات در این دهکده که هر یک بصورت دوره آموزشی و کلاس برگذار میگردد به شرح زیر میباشند

آموزش کشاورزی و محصولات کشت محلی, کشت سنتی تره بار و سبزیجات و سیفیجات و فروش آنها, آموزش زنبورداری و فروش عسل,  آموزش غذاهای محلی و سنتی و نان های محلی در مطبخ و فروش آنها, دار قالی و تدریس قالیبافی سنتی (آموزش و فرا گیری این هنر ایرانی کم رنگ شده),  ورکشاپ صنایع دستی بومی و روستایی منطقه و تولید و فروش آنها , ورکشاپ لباسهای سنتی منطقه دوخت و فروش آنها ( جزو هزینه حضور در دهکده هزینه خرید یک دست لباس محلی نیز دیده شده است که در بدو ورود به آنها تعلق میگیرد و در صورت موافق بودن, اقامت در دهکده همگی با لباسهای محلی خواهند بود) , ورکشاپ موسیقی محلی  و فروش سازهای محلی,  آموزش زندگی سالم و اکوتوریست, تدریس برنامه حنابندان استفاده از آن.

دارا بودن حیوانات اهلی و آموزش کودکان به آشنایی با آنان, دوره هایی برای کودکان از مدارس برای آشنایی با سنتهای قدیمی و اصیل ایرانی و تدریس خوب زیستن, آموزش برای افراد سالمند برای زدنگی ساده و سالم , گرفتن اقامت برای هندیکپ و معلولین برای ساده و سالم زیستن و سعی نمودن برای فعالیت تن و روان.

واضخح است برنامه های متعدد گردشگری بیرون از دهکده با راهنمای متخصص و توضیحات اصولی بر روی سایتها برای افرادی که مقیم دهکده میباشند صورت میپذیرد.

رابطه دوستی و همکاری مدیریت دهکده  داوار دهکده اکوتوریست و آسایش روستائی  با ارگانهای مختلف و محلیان با برگذاری ورکشاپها و برنامه های مختلفه بیشتر شده و برای هر دو طرف در آمدزایی تولید میشود و هر یک پشتوانه یک دیگری خواهند شد.

 پرسنل محلی دهکده اکوتوریست و آسایش روستائی برای ورکشاپهای مختلف در داخل دهکده که مشغول بکار میشوند و همچنین میتوان از روستایان بازنشسته و بخصوص دبیران بازنشسته منطقه نیز استفاده گردد.

در خارج از دهکده با دهیاران, جنگلبانان و مسئولین محیط زیست و بسیاری افراد دیگر که هم اشتغال زایی و کار افرینی را بوجود میاورد و هم وابسته بودن و اتحاد را تقویت میکند صورت میپیذیرد.

واضح است ترجیح داده میشود تا استفاده از انرزی های طبیعی در دهکده حرف اول را بزند.

Model   Model

 برند و زنجیره داوار 

زنجیره دهکده اکوتوریست و آسایش روستائی داوار در استانها و اقلیمات مختلف ایران پهناور صورت میپیذرد که یکایک انان هم با تکنولوژی بیوآرکیتکتور (معماری با رعایت محیط زیست) صورت میپذیرند و هم بصورت یک مجموعه و برند با هم متصل خواهند بود.

پرسنال آنان تحت آموزشهای بروز رسیده و اطلاع رسانی و دوره خواهند دید تا سرویس ها بصورت استاندارد در کلیه دهکده ها در طول کشور یکسان باشند و از کیفیت برند دهکده کاسته نشود.

کلیه دهکده ها در یک شبکه بوکینگ آنلاین و اینترنتی و صفحات مجازی جاگذاری میشوند تا در کارهای تبلیغاتی که هر یک در هر گوشه نقاط کشور پهناور ایران میباشند به یکدیگر کمک نموده و پیشرفت چشمگری را با هم در کوتاه مدت بتوانند داشته باشند.

بگونه ای که یک گردشگر که در یکی از این اقامتگاه ها مستقر میشود و از سرویس و اقامت آن راضی بوده باشد میدانند در مکانهای دیگر که هنوز بازدید نداشته نیز حضور پیدا نماید که این باعث کمک و جلب بیشتر گردشگر وجهانگرد بین آنها میشود.

مورد دیگر اینکه این شبکه بوکینگ آنلاین و پلت فروم اینترنتی به شبکه های بین المللی جهان متصل میباشد و سازمانهای تورگردانان و توراپریتورهای گسترده دیگر را نیز به آن متصل و وصل خواهد نمود. این امر باعث ارز آوری بسیار بالای میشود که محصولات و سرویسهای محلی که با هزینه های مناسب تولید میشود را با برنامه ریزی خوب به شبکه های لوکس داخلی و بخصوص بین المللی وصل نمود تا در آمدزایی بالایی را برای دهکده و برای محلیان آن منطقه ایجاد نماید.

با گذشت زمان و با همچنین طرحهایی در مناطق روستایی سکنه های خود را که به شهرها بزرگ پناه آورده اند را در خود باز خواهند دید و بخصوص فرهنگسازی برای خوب و سالم زیستن و بر روی اصول سنتی و ناب ایرانی اسلامی زیستن را با روشی نوین و در مکانهایی در مجاورت طبیعت را رواج میدهد.

 

Tags: , , , , , , , , , ,

piepagina

AMPERSIA.com del Centro Internazionale Commercio Estero (CICE) di Abdolreza Mir Fakhraei - p.iva IT04706600238

The best bonus by bet365 Ελλάδα 100% for new user.

Full Joomla 3.0 Theme free theme.